Menu
0
Since 2013; Koopjes voor ieder budget!
Snelle Levertijd! Voor 18:00 besteld, zelfde werkdag verstuurd!
9.4 Beoordeling
Gratis verzending vanaf €50,-

Garantie

De meeste gestelde vragen over garantie.

Moet ik de retourkosten voor garantie zelf betalen?
Nee, als het product een fabrieksfout heeft, dan betalen wij de retourkosten. Als het niet om een fabrieksfout gaat, dan brengen we wel verzendkosten in rekening.

Kan ik het merk ook rechtstreeks contacten over een garantie geval?
Dat mag u altijd doen zonder onze toestemming. Veel merken hebben een eigen support afdeling die specifiek is ingericht voor consumenten. Deze afdeling weet vaak veel maar dan ons over hun producten en kunnen vaak sneller dan ons tot een oplossing komen. Merken als Tacx, Garmin, Bryton, Wahoo zijn hier zeer geschikt voor. Mocht u er niet uitkomen, contact ons dan altijd.

Waar stuur ik het naartoe?
In de meeste gevallen proberen wij een garantie geval rechtstreeks met de leverancier af te handelen. Nadat u uw garantiegeval heeft aangemeld, informeren wij u waar het product naartoe gestuurd moet worden. Wij zullen u hier dan een verzendlabel voor mailen.

Wat moet ik meesturen?
Er moeten geen losse accessoires meegestuurd worden, want deze raken anders kwijt bij de leverancier. Dus een wielset moet zonder banden, cassette en remschijf verstuurd worden. Stuur het product altijd zo schoon als mogelijk op.

Garantievoorwaarden en uitzonderingen
Art. 1 - Garantiebepalingen

  1. De ondernemer garandeert dat de geleverde producten vrij zijn van constructie- en/of materiaalfouten en/of roestvorming, één en ander voor zover dat volgt uit deze garantiebepalingen.
  2. De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het betreffende product.
  3. De garantie is niet overdraagbaar.
  4. De door ondernemer op grond van deze voorwaarden verstrekte garantie laat onverlet de mogelijkheid om de ondernemer aan te spreken op grond van de gewone, wettelijke bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.

 

Art. 2 - Garantieperiode
Producten hebben gedurende 2 jaar na aankoop een garantie op constructie- en/of materiaalfouten.

Art. 3 - Garantieomvang

  1. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen, waarvan door ondernemer is vastgesteld dat sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ondernemer kosteloos worden gerepareerd dan wel worden vervangen.
  2. Kosten van transport van en naar ondernemer komen voor rekening van de consument, wanneer niet wordt gekozen voor de aangeboden kosteloze verzendmethode voor het retourneren.
  3. Indien een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt en het origineel niet meer leverbaar is, dan zorgt de ondernemer voor een minimaal gelijkwaardig alternatief.

Art. 4 - Indienen garantieclaim
Claims onder deze garantie dienen, onder aanbieding van het betreffende product voorzien van de originele (digitale) factuur of het aankoopbewijs, ter inspectie te worden aangeboden bij de ondernemer.

Art. 5 - Aansprakelijkheid garantie
Een door ondernemer gehonoreerde garantieclaim betekent niet dat de ondernemer ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van de ondernemer strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze voorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer betreffende gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

Art. 6 - Uitsluitingen garantie

  1. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels, accu's en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.
  2. In de navolgende gevallen vervalt de garantie:
    • 2.1. Onjuist en/of onzorgvuldig gebruik van het product en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is;
    • 2.2. Het product is niet conform de door fabrikant voorgeschreven instructies onderhouden;
    • 2.3. Technische reparaties zijn niet op vakkundige wijze verricht;
    • 2.4. Naderhand gemonteerde onderdelen komen niet overeen met de technische specificatie van het betreffende product of zijn onjuist gemonteerd;
  3. Specifieke productvoorwaarden en uitsluitingen:
    Wielsets: wiellagers en andere loopdelen vallen niet onder garantie omdat deze slijten bij gebruik. Ook spaakbreuk valt niet onder garantie, tenzij de oorzaak een constructie-en/of materiaalfout is. Om spaakbreuk te voorkomen laat u een nieuwe wielset na 500km naspannen. Het naspannen zit niet in de prijs van een wielset inbegrepen;

Art. 7 - Onderhoud
We adviseren aangeschafte producten te onderhouden volgens de instructies van de betreffende fabrikant. Tijdig en vakkundig onderhoud voorkomt problemen en garandeert een langere levensduur. Voor advies over en het laten uitvoeren van onderhoud kunt u ons altijd contacten.

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €49,00 en de verzending is gratis