Menu
0
Since 2013; Koopjes voor ieder budget!
Snelle Levertijd!
9.3 Beoordeling
Gratis verzending vanaf €49,-

Klantenservice

Bestellen en verpakkingen
Producten op voorraad?
Product reserveren
Annuleren of wijzigen bestelling
Productverpakking / OEM / Bulkverpakking
Wat is OEM?
Waarom OEM / Bulkverpakking?
Zijn er verschillen tussen OEM en winkelverpakking?
Het type nummer komt niet overeen met wat ik besteld heb.
Verpakking

Garantie
Moet ik de retourkosten voor garantie zelf betalen?
Kan ik het merk ook rechtstreeks contacten over een garantie geval?
Waar stuur ik het naartoe?
Wat moet ik meesturen?
Garantievoorwaarden en uitzonderingen

Retourneren
Hoe meld ik een retour aan?
Wanneer kan je een product niet retourneren?
Wat zijn de retourkosten?

Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?
Met welke vervoerder versturen jullie?
Pakket volgen
Verzending niet afhalen of weigeren
Vertraging verzending
Contactgegevens vervoerders

Betalen
Hoe kan ik betalen?
Betaalmethoden
Kan ik met tegoedbonnen betalen?
Op de betaalpagina staat Ingenico of Worldonline, wat is dat?
Hoe kan ik betalen bij afhalen?

+31511402190 (ivm drukte beste via mail bereikbaar)
Wielerkoopjes.nl

Burgumerdaam 18

9251GD

Burgum

Neem contact op

Veelgestelde vragen

Bestellen en verpakkingen
Producten op voorraad?

Wij leveren alle producten uit onze eigen voorraad. Het is dus niet mogelijk om een product te bestellen wat niet in voorraad is. Als een product niet in voorraad is kunt u zich aanmelden voor een email melding. Zodra het product dan weer in voorraad is krijgt u een email.

Aan het groene vinkje rechts van de prijs kunt u herkennen dat het product in voorraad is. Het product wordt dan dezelfde werkdag verstuurd. In de meeste gevallen ontvangt u het dan de volgende dag.

Product reserveren?

Dit kan. Dan dient u het product te bestellen in onze webshop en kies dan voor bankoverschrijving. Dan is het product voor u gereserveerd uit onze voorraad. Als u bijvoorbeeld eerst het product wilt bekijken, dan kunt u bij ons alsnog de bankoverschrijving uitvoeren. Of als u het product toch niet wilt, de order annuleren.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Als de bestelling nog niet is ingepakt, kan deze nog aangepast worden. Stuur zo spoedig mogelijk een mailtje naar [email protected] als u de bestelling wilt wijzigen of annuleren. U kunt ook proberen te bellen +31511402190. (Doordat we met een klein team veel orders moeten verwerken zijn we telefonisch niet altijd goed bereikbaar.)

Productverpakking / OEM / Bulkverpakking

Sommige producten worden door ons soms geleverd in een bulk verpakking. Dit noemen we ook wel OEM verpakking.

Wat is OEM?

De afkorting van OEM is Original Equipment Manufacturer. Dit zijn vaak producten zonder een winkel verpakking. Dit wordt zo gedaan omdat de producten gemaakt zijn voor een fietsenmerk, die daarmee complete fiets opbouwt. Bijvoorbeeld Shimano. Die leveren remblokken aan fietsenmerken in grote aantallen. Deze remblokken zitten dan in grote aantallen in een grote verpakking. Wij verpakken deze producten dan vaak los in een eigen verpakking en sturen het dan zo compact mogelijk op.

Waarom OEM / Bulkverpakking?

Dit scheelt vaak in de kosten, waardoor we de goedkoopste kunnen zijn. Maar ook door de huidige schaarste in de markt moeten we vaak blij zijn dat we producten geleverd kunnen krijgen. In de meeste gevallen is er voor OEM een betere beschikbaarheid. Daarnaast is de prijs van OEM vaak ook voordeliger, doordat het efficiënter wordt geleverd. We kunnen dankzij OEM leveringen, beter en vaak voordeliger aan de klant leveren.

Zijn er verschillen tussen OEM en winkelverpakking?

Nee, de producten zijn identiek, alleen de verpakking is anders.

Waar kan ik aan zien dat OEM niet gebruikt is of B kwaliteit is?

Wij leveren alleen nieuwe producten van de echte merken en dit is altijd A kwaliteit. Indien een retour gebruikt is bieden we deze altijd aan als 2e kans en ziet u dit duidelijk tijdens het bestellen. 

Waarom komt het type nummer niet overeen met wat ik besteld heb?

Het komt soms voor dat een type nummer veranderd van een product. Het product is dan identiek, alleen het type nummer is iets anders. Vooral Shimano doet dit vaak. Dan was de naam van de remblok L03, maar veranderd deze in L05. Mocht u toch twijfelen, mails ons dan: [email protected]

Hoe wordt mijn order verpakt?

Wij proberen uw order altijd zo efficient mogelijk te versturen. Veel webwinkel versturen veel lucht en kiezen voor 1 formaat doos en sturen daar alle orders in. Wij proberen altijd een verpakking te vinden waardoor we zo weinig mogelijk lucht versturen. In sommige gevallen gebruiken we dan een doos van een leverancier die al eens gebruikt is. De doos ziet er dan soms minder fancy uit, maar een doos hergebruiken en weinig lucht versturen is beter voor het milieu en scheelt in de kosten. Waardoor wij goedkoper kunnen zijn dan andere webwinkels.

Garantie
Moet ik de retourkosten voor garantie zelf betalen?

Nee, als het product een fabrieksfout heeft, dan betalen wij de retourkosten. Als het niet om een fabrieksfout gaat, dan brengen we wel verzendkosten in rekening.

Kan ik het merk ook rechtstreeks contacten over een garantie geval?

Dat mag u altijd doen zonder onze toestemming. Veel merken hebben een eigen support afdeling die specifiek is ingericht voor consumenten. Deze afdeling weet vaak veel maar dan ons over hun producten en kunnen vaak sneller dan ons tot een oplossing komen. Merken als Tacx, Garmin, Bryton, Wahoo zijn hier zeer geschikt voor. Mocht u er niet uitkomen, contact ons dan altijd.

Waar stuur ik het naartoe?

In de meeste gevallen proberen wij een garantie geval rechtstreeks met de leverancier af te handelen. Nadat u uw garantiegeval heeft aangemeld, informeren wij u waar het product naartoe gestuurd moet worden. Wij zullen u hier dan een verzendlabel voor mailen.

 

Wat moet ik meesturen?

Er moeten geen losse accessoires meegestuurd worden, want deze raken anders kwijt bij de leverancier. Dus een wielset moet zonder banden, cassette en remschijf verstuurd worden. Stuur het product altijd zo schoon als mogelijk op.

Wat zijn de garantievoorwaarden en uitzonderingen?

Art. 1 - Garantiebepalingen

  1. De ondernemer garandeert dat de geleverde producten vrij zijn van constructie- en/of materiaalfouten en/of roestvorming, één en ander voor zover dat volgt uit deze garantiebepalingen.
  2. De garantie kan uitsluitend worden ingeroepen door de eerste eigenaar van het betreffende product.
  3. De garantie is niet overdraagbaar.
  4. De door ondernemer op grond van deze voorwaarden verstrekte garantie laat onverlet de mogelijkheid om de ondernemer aan te spreken op grond van de gewone, wettelijke bepalingen van het Burgerlijk Wetboek.

Art. 2 - Garantieperiode
Producten hebben gedurende 2 jaar na aankoop een garantie op constructie- en/of materiaalfouten.

Art. 3 - Garantieomvang

  1. Gedurende de garantieperiode zullen alle onderdelen, waarvan door ondernemer is vastgesteld dat sprake is van een materiaal- en/of constructiefout, naar keuze van ondernemer kosteloos worden gerepareerd dan wel worden vervangen.
  2. Kosten van transport van en naar ondernemer komen voor rekening van de consument, wanneer niet wordt gekozen voor de aangeboden kosteloze verzendmethode voor het retourneren.
  3. Indien een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt en het origineel niet meer leverbaar is, dan zorgt de ondernemer voor een minimaal gelijkwaardig alternatief.

Art. 4 - Indienen garantieclaim
Claims onder deze garantie dienen, onder aanbieding van het betreffende product voorzien van de originele (digitale) factuur of het aankoopbewijs, ter inspectie te worden aangeboden bij de ondernemer.

Art. 5 - Aansprakelijkheid garantie
Een door ondernemer gehonoreerde garantieclaim betekent niet dat de ondernemer ook aansprakelijkheid aanvaardt voor eventuele geleden schade. De aansprakelijkheid van de ondernemer strekt zich nooit verder uit dan is omschreven in deze voorwaarden. Iedere aansprakelijkheid van de ondernemer betreffende gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

Art. 6 - Uitsluitingen garantie

  1. Op onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals banden, kettingen, kettingbladen, freewheelen, cassettes, bodies, kabels, accu's en remblokken wordt geen garantie gegeven, tenzij sprake is van constructie- en/of materiaalfouten.
  2. In de navolgende gevallen vervalt de garantie:
    • 2.1. Onjuist en/of onzorgvuldig gebruik van het product en gebruik dat niet overeenkomstig de bestemming is;
    • 2.2. Het product is niet conform de door fabrikant voorgeschreven instructies onderhouden;
    • 2.3. Technische reparaties zijn niet op vakkundige wijze verricht;
    • 2.4. Naderhand gemonteerde onderdelen komen niet overeen met de technische specificatie van het betreffende product of zijn onjuist gemonteerd;
  3. Specifieke productvoorwaarden en uitsluitingen:
    Wielsets: wiellagers en andere loopdelen vallen niet onder garantie omdat deze slijten bij gebruik. Ook spaakbreuk valt niet onder garantie, tenzij de oorzaak een constructie-en/of materiaalfout is. Om spaakbreuk te voorkomen laat u een nieuwe wielset na 500km naspannen. Het naspannen zit niet in de prijs van een wielset inbegrepen;

Art. 7 - Onderhoud
We adviseren aangeschafte producten te onderhouden volgens de instructies van de betreffende fabrikant. Tijdig en vakkundig onderhoud voorkomt problemen en garandeert een langere levensduur. Voor advies over en het laten uitvoeren van onderhoud kunt u ons altijd contacten.

Retourneren
Hoe meld ik een retour aan?

De retour kosten zijn 7 euro, dit bedrag wordt van het totaal bedrag afgehaald. Dus totaal aankoop bedrag - 7 euro. Doe er altijd een duidelijk referentie bij, zodat we weten of er een probleem met het retour is en van wie het afkomstig is.

Indien een zending niet afgehaald wordt bij een pickup point, rekenen wij hier de standaard verzendkosten en de retourkosten voor.

Via onderstaande link kunt u het retourlabel aanmaken:
https://wielerkoopjes.shipping-portal.com/rp/

Kan ik het product ook op het adres van Wielerkoopjes omruilen?

Ja, dat is mogelijk. Alleen het geldbedrag wordt via de bank automatisch op uw rekening bijschreven. Een product omruilen kan ter plekke wel gedaan worden.

Hoe snel wordt een retour verwerkt?

Na annulering zal het geld binnen 14 werkdagen terug op uw rekening gestort worden. Van de retourbetaling krijgt u ook een bevestigingsmail. Indien de retour niet gehonoreerd wordt stellen we u hiervan op de hoogte onder vermelding van de reden en sturen we het pakket weer terug. Crediteringen van betalingen met creditkaart kunnen pas na 6 weken zichtbaar zijn op het overzicht. Paypal, Mister Cash en Ideal betalingen zal na 1 werkdag zichtbaar zijn.

Het bedrag staat nog niet op mijn rekening?

Binnen 14 werkdagen na het goed ontvangen van het product storten wij het bedrag op uw rekening. Mocht u het bedrag na 14 werkdagen nog niet op uw rekening hebben, neem dan even contact met ons op.

Wanneer kan je een product niet retourneren?

Producten met zichtbare gebruikssporen (gebruikt, gemonteerd, gedragen en/of gewassen), missende onderdelen of met een missende / beschadigde originele verpakking. In dit geval sturen wij het product naar je terug.

Welke producten kunnen niet retour?
  • Producten of accessoires die montage of gebruikssporen hebben. Je kan bijvoorbeeld niet je nieuwe groepset monteren op je fiets en het daarna retourneren.
  • Producten of accessoires met een missende of beschadigde originele verpakking.
  • Producten of accessoires waarbij de software verzegeling verbroken is. Je kan je fietscomputer aanzetten en kijken hoe mooi het er allemaal uitziet. Je kan niet je gegevens invoeren of ermee fietsen en het daarna retourneren. De schermfolie moet er ook op blijven zitten. 
  • Kleding: let altijd op hygiëne als je kleding past. Ga niet met je blote kont een broek passen en zorg ervoor dat er geen zweet, (dieren/mensen) haren, huidschilfers of andere viezigheden in kleding achterblijft. Denk je, dan was ik het toch even? Gewassen kleding kunnen we ook niet retour nemen.
  • Andere producten die we in verband met gezondheidsbescherming of hygiëne niet terug kunnen nemen, zoals een hartslagmeter waar je al een rondje mee gefietst hebt.
  • Producten die speciaal en geheel naar je wens voor je zijn samengesteld zoals fietsen of onderdelen die specifiek voor jou besteld zijn.

 

Verzenden
Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven de €49,- zijn er GEEN verzendkosten. Bij bestellingen beneden de €49,- de verzendkosten bedragen €4,90.

 

Met welke vervoerder versturen jullie?

Wij versturen met PostNL, DPD en UPS. Afhankelijk van de afmeting, gewicht of leveradres wordt de keuze voor een vervoerder gemaakt. Indien u een sterke voorkeur heeft voor één van de drie vervoerders, email ons dan voor u gaat bestellen. Dan kunnen we uw order met de gewenste vervoerder versturen. 

Hoe volg ik mijn pakket?

Pakketten worden altijd met tracking verstuurd. U ontvang pas een tracking code, zodra de order de eerste scan heeft ontvangen. PostNL scan pas het pakket bij aankomst op hun depot, dan is de eerste scan vaak later op de avond. Wij versturen uw order altijd voor 17:00 zelf werkdag besteld. Het kan dus zijn dat u later op de avond pas een tracking email ontvangt.

Kleine lichte producten sturen we vaak met brievenbuspost, deze hebben niet altijd een tracking. Hier hoeft u ook niet voor thuis te blijven, want deze wordt in uw brievenbus geleverd. U ontvangt wel een email met de verzendbevestiging.

 

Wat als ik mijn verzending weiger?

Indien u zich bedenkt en de zending weigert of niet bij het pick up point afhaalt, rekenen wij wel de verzendkosten en retourkosten. Dit omdat de retourkosten bij een pakket weigeren hoog zijn voor ons.

Wat te doen bij vertraging van de zending?

Helaas komt het regelmatig voor dat vervoerders niet op tijd de pakketen leveren. Indien het langer dan een dag vertraging zichtbaar is in de tracking, dan kunt u de vervoerder contacten. Deze heeft vaak accuratere informatie dan ons over de zending en kunnen een vertraging sneller oplossen dan ons.

 

Wat zijn de contactgegevens van de vervoerders?

PostNL Kies onderaan contact opnemen en kies in de chat voor Bellen.
DPD  085-0022222 
UPS  020 50 40 500

Betalen
Hoe kan ik betalen?

Op onze webshop kunt u betalen met de meest gebruikelijke betaalmethoden. Hieronder opgesomd. Als u wilt afhalen bij ons, dan kunt u contant betalen. We hebben bij afhalen geen mogelijkheid om te pinnen. Als u toch via de bank wilt betalen en afhalen, dan kunt u dat ter plaatste doen met uw mobiel. 

Wat zijn de betaalmethoden?

1) Ideal
2) CreditCard (deze wordt per direct belast, na het plaatsten van de order)
3) Paypal
4) Achteraf betalen (Kan soms niet werken, heeft te maken met uw postcode of totaal bedrag)
5) Bankoverschrijving
6) Bancontact (voor België)
7) EPS (Duitsland)

Kan ik met tegoedbonnen betalen?

Nee helaas. Als u een tegoedbon van Wielerkoopjes heeft ontvangen dan kunt u deze uiteraard wel gebruiken. Maar VVV bonnen of andere inwisselen bonnen zijn niet te bruikbaar. De reden hiervoor is dat deze bedrijven een percentage vragen van de verkoop. Omdat wij de prijs laag willen houden, kunnen we de tegoed niet accepteren.

Op de betaalpagina staat Ingenico of Worldonline, wat is dat?

Bijna al onze betalingen gaan via de betaalprovider Ingenico of Worldonline. Deze naam ziet u staan als u de betaling aan het doen bent.

 

Hoe kan ik betalen bij afhalen?

U kunt bij afhalen contant betalen. Wij hebben geen mogelijkheid om te pinnen. Het beste kunt u dan online via uw mobiel bestellen en dan een betaalmethode naar wens selecteren. Als u wilt afhalen buiten onze openingstijden, bijvoorbeeld in het weekend of op de avond, dan dient u wel vooraf de betaling afgerond te hebben. Contact ons wel altijd even als u uw bestelling buiten onze openingstijden wilt afhalen. We proberen dan een oplossing te vinden.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €49,00 en de verzending is gratis

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.